Regulamin Sprzedaży
Grupa Haber Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością - operator atrakcji turystycznych w Zakopanem (Papugarnia Egzotyczne Zakopane, Iluzja Park Zakopane, Myszogród, Podwodny Świat, Zjazd z Wielkiej Krokwi) – niniejszym ustala zasady zakupu biletów wstępu do tych atrakcji za pośrednictwem serwisu internetowego bilety.zakoatrakcje.pl.
§1. Definicje
Na potrzeby niniejszego Regulaminu przyjmuje się następujące znaczenia pojęć:
Sprzedawca – Grupa Haber Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Zakopanem (34-500), ul. Droga do Olczy 19D, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS pod numerem 0000685936, NIP 7361725343, REGON 367758913. Sprzedawca jest właścicielem atrakcji turystycznych: Papugarnia Egzotyczne Zakopane, Iluzja Park Zakopane, Myszogród, Podwodny Świat oraz Zjazd ze skoczni narciarskiej Wielka Krokiew, zwanych dalej łącznie Atrakcjami.
Serwis – serwis internetowy dostępny pod adresem bilety.zakoatrakcje.pl, prowadzony przez Sprzedawcę, za pośrednictwem którego odbywa się sprzedaż biletów wstępu do Atrakcji.
Klient – osoba fizyczna korzystająca z Serwisu w celu zakupu biletu wstępu do Atrakcji. Klientem może być konsument w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a także osoba działająca w imieniu grupy zorganizowanej (np. szkoły, firmy) – przy założeniu, że posiada ona odpowiednie uprawnienia do zaciągania zobowiązań w imieniu reprezentowanej grupy lub podmiotu.
Bilet – elektroniczny bilet wstępu uprawniający posiadacza do jednokrotnego wejścia do wybranej Atrakcji (lub Atrakcji objętych pakietem) w określonym dniu i godzinie (o ile dotyczy). Bilet ma postać dokumentu elektronicznego (pliku PDF z kodem QR) dostarczanego Klientowi na wskazany adres e-mail po dokonaniu zakupu. Każdy Bilet posiada unikalny kod weryfikacyjny i może zostać wykorzystany tylko raz. Wykorzystany bilet wstępu, w zależności od promocji może uprawniać do rabatów na zakupy w sklepie internetowym Sprzedawcy.
Bilet indywidualny – Bilet dla pojedynczej osoby fizycznej. Bilet indywidualny występuje w wariantach cenowych określonych przez Sprzedawcę, w tym m.in. jako bilet normalny (bez ulg) lub bilet ulgowy (z przysługującą zniżką – dla dzieci, młodzieży, studentów, seniorów, emerytów, rencistów, zgodnie z zasadami określonymi przez Sprzedawcę dla danej Atrakcji). Sprzedawca może oferować także specjalne bilety indywidualne typu rodzinny (2 dorosłych + 1dziecko) – zasady ich przyznawania określane są w cenniku danej Atrakcji.
Bilet grupowy – Bilet przysługujący zorganizowanej grupie zwiedzających, spełniającej warunki minimalnej liczebności określone przez Sprzedawcę. Co do zasady bilet grupowy przysługuje grupie liczącej co najmniej 13 osób (w tym minimum jeden pełnoletni opiekun grupy). Na każde 12 płatnych biletów w ramach grupy Sprzedawca może przyznać 1 bilet bezpłatny dla opiekuna grupy. Szczegółowe uprawnienia i zniżki dla grup mogą być określone w informacjach przy zakupie danego biletu grupowego.
Bilet promocyjny (pakiet) – Bilet oferowany w ramach akcji promocyjnej lub w formie pakietu obejmującego wstęp do więcej niż jednej Atrakcji, bądź w ramach czasowo obniżonej ceny. Bilet promocyjny może łączyć w sobie wstęp do kilku obiektów (pakiet multi-atrakcja) lub specjalną ofertę (np. bilet rodzinny, bilet sezonowy, pakiet łączony na dwie lub więcej Atrakcji). Zasady korzystania z biletów promocyjnych (okres ważności, zakres atrakcji, wysokość rabatu itp.) są każdorazowo określane w warunkach danej promocji lub oferty pakietowej.
Regulamin – niniejszy Regulamin sprzedaży biletów online za pośrednictwem Serwisu. Akceptacja Regulaminu jest wymagana do dokonania zakupu biletów.
Operator Płatności – podmiot obsługujący elektroniczne płatności za bilety w Serwisie, którym jest PayPro S.A. (Przelewy24) z siedzibą w Poznaniu (60-198), ul. Pastelowa 8, NIP 7792369887, prowadzący system płatności online Przelewy24. Operator Płatności pośredniczy w autoryzacji transakcji płatniczych dokonywanych przez Klientów.
§2. Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady i warunki zakupu przez Klientów biletów wstępu do Atrakcji oferowanych przez Sprzedawcę, realizowanego za pośrednictwem Serwisu. Regulamin stanowi integralną część umowy sprzedaży zawieranej na odległość między Klientem a Sprzedawcą.
- Warunkiem skorzystania z możliwości zakupu biletów online jest zapoznanie się z treścią Regulaminu i jego akceptacja. Klient zaznaczając odpowiednie pole wyboru podczas składania zamówienia potwierdza, że akceptuje niniejszy Regulamin, Regulamin Atrakcji, Politykę prywatności oraz zobowiązuje się do ich przestrzegania.
- Zawarcie umowy sprzedaży biletów następuje z chwilą dokonania płatności przez Klienta i otrzymania przez niego potwierdzenia zakupu od Sprzedawcy (w formie wiadomości e-mail z załączonym biletem). Brak dokonania płatności w wyznaczonym czasie lub przerwanie procesu zakupu przed jego finalizacją powoduje, że umowa nie zostaje zawarta, a zamówienie na bilet jest anulowane.
- Serwis przeznaczony jest dla osób pełnoletnich posiadających pełną zdolność do czynności prawnych. Osoby niepełnoletnie mogą korzystać z Serwisu (dokonać zakupu biletu) wyłącznie za wiedzą i zgodą swojego przedstawiciela ustawowego (rodzica lub opiekuna prawnego), który akceptuje niniejszy Regulamin w imieniu osoby niepełnoletniej.
- Wszystkie ceny biletów podawane w Serwisie są cenami brutto (zawierającymi podatek VAT według obowiązujących stawek) i wyrażone są w złotych polskich (PLN). Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen biletów oraz wprowadzania nowych promocji lub ich odwoływania. Zmiana cen nie wpływa na zamówienia już opłacone lub złożone przed publikacją zmiany.
- Sprzedaż biletów online prowadzona jest wyłącznie na własne potrzeby Klienta. Dalsza odsprzedaż biletów przez Klienta osobom trzecim z zyskiem lub w celach komercyjnych bez zgody Sprzedawcy jest zabroniona. Sprzedawca zastrzega sobie prawo odmowy honorowania biletów pozyskanych w sposób niezgodny z Regulaminem lub z obowiązującymi przepisami prawa.
- Zakup biletu w Serwisie uprawnia Klienta do wstępu do wybranej Atrakcji, z zastrzeżeniem spełnienia przez odwiedzającego zasad zwiedzania obowiązujących w danym obiekcie. Uwaga: Każda z Atrakcji posiada własny regulamin zwiedzania i przebywania na terenie obiektu (dotyczący m.in. zasad bezpieczeństwa, zachowania, ograniczeń wiekowych itp.). Zakup biletu i/lub wejście na teren Atrakcji oznacza obowiązek przestrzegania regulaminu porządkowego danego obiektu, dostępnego na stronie Sprzedawcy www.zakoatrakcje.pl oraz na terenie obiektu. Zakup biletu oznacza, że Klient akceptuje regulaminy i zobowiązuje się do ich przestrzegania.
- Sprzedawca dokłada należytych starań, aby korzystanie z Serwisu było możliwe dla użytkowników wszystkich popularnych przeglądarek internetowych i systemów operacyjnych. Minimalne wymagania techniczne do skorzystania z Serwisu i zakupu biletów online obejmują:
a) dostęp do urządzenia z połączeniem internetowym i zaktualizowaną przeglądarką internetową obsługującą JavaScript oraz pliki cookies,
b) aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
c) oprogramowanie do otwarcia plików PDF w celu pobrania i wydrukowania biletu elektronicznego,
d) w przypadku chęci okazania biletu w formie wydruku – posiadanie sprawnej drukarki pozwalającej wydrukować bilet czytelnie na białym papierze formatu A4; w przypadku korzystania z biletu na urządzeniu mobilnym – posiadanie urządzenia mobilnego umożliwiającego wyświetlenie otrzymanego biletu z kodem QR w czytelnej formie. - Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za problemy techniczne lub ograniczenia sprzętowe po stronie Klienta, które uniemożliwiają mu poprawne skorzystanie z Serwisu czy też otrzymanie potwierdzenia zakupu. W szczególności Sprzedawca nie odpowiada za brak możliwości odbioru wiadomości e-mail przez Klienta (np. z powodu przepełnionej skrzynki, filtrów antyspamowych lub błędnie podanego adresu e-mail) ani za ewentualne zakłócenia w działaniu sieci internetowej uniemożliwiające sprawne dokonanie transakcji.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek skutki nieprawidłowego funkcjonowania systemu płatniczego obsługiwanego przez Operatora Płatności. Wszelkie prowizje, opłaty dodatkowe lub skutki błędnie wykonanej transakcji leżą po stronie Klienta (np. obciążenie opłatą przez bank Klienta w razie braku środków czy podania nieprawidłowych danych do przelewu).
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Postanowienia Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać praw konsumenta przysługujących mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa – wszelkie ewentualne wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść konsumenta.
§3. Procedura zakupu biletów online
- Zakup biletów odbywa się za pośrednictwem Serwisu bilety.zakoatrakcje.pl. Serwis jest dostępny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, z wyjątkiem przerw technicznych lub konserwacyjnych ogłoszonych przez Sprzedawcę.
- Proces zakupu biletu za pośrednictwem Serwisu przebiega według następujących kroków:
a) Klient wybiera z oferty w Serwisie interesującą go Atrakcję (lub pakiet atrakcji) oraz rodzaj i liczbę biletów, które zamierza zakupić. W przypadku biletów datowanych Klient wskazuje konkretną datę (oraz przedział czasowy lub godzinę wejścia, jeśli jest to wymagane dla danej Atrakcji).
b) Klient wprowadza wymagane dane niezbędne do realizacji zamówienia. Wymagane jest podanie co najmniej imienia i nazwiska osoby kupującej (lub dane instytucji w przypadku zakupu grupowego/faktury), adresu e-mail. W przypadku żądania wystawienia faktury VAT Klient może zostać poproszony o podanie dodatkowych danych (adresu, nazwy firmy, NIP, numeru telefonu itp.). Klient zobowiązuje się do podania prawdziwych i poprawnych danych. Podanie nieprawidłowych lub niepełnych danych może uniemożliwić realizację zamówienia, za co Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności.
c) Przed sfinalizowaniem zamówienia Klient musi potwierdzić zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i zaakceptować jego treść oraz wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji zamówienia (poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola). Opcjonalnie Klient może wyrazić dobrowolne zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych (np. zapis na newsletter – patrz §8 ust. 5). Wyrażenie opcjonalnych zgód nie jest konieczne do dokonania zakupu biletu.
d) Po potwierdzeniu zamówienia Klient zostaje przekierowany do zabezpieczonego formularza płatności obsługiwanego przez Operatora Płatności (serwis Przelewy24). Klient dokonuje płatności elektronicznej wybierając jedną z dostępnych metod (m.in. szybki e-przelew z wybranego banku, karta płatnicza/kredytowa, BLIK lub inne aktualnie dostępne w systemie Przelewy24). Transakcja płatnicza musi zostać zrealizowana zgodnie z instrukcjami Operatora Płatności. Klient powinien dokonać zapłaty niezwłocznie – brak otrzymania potwierdzenia płatności w określonym czasie może skutkować automatycznym anulowaniem transakcji.
e) Po pomyślnym dokonaniu płatności Klient zostaje poinformowany na stronie Serwisu o przyjęciu zamówienia. Dodatkowo na adres e-mail podany podczas składania zamówienia wysyłana jest wiadomość potwierdzająca zakup, zawierająca szczegóły transakcji oraz załączony elektroniczny Bilet (lub bilety) w formie pliku PDF z kodem QR. W razie nieotrzymania wiadomości potwierdzającej zakupu w ciągu kilkunastu minut od płatności, Klient powinien sprawdzić folder “Spam” swojej skrzynki e-mail, a następnie – jeśli mail nadal nie dotarł – skontaktować się ze Sprzedawcą (poprzez wiadomość e-mail na adres kontaktowy bilety@zakoatrakcje.pl) w celu wyjaśnienia sytuacji. - Zakup biletów online może obejmować maksymalnie określoną liczbę osób jednorazowo. Sprzedawca zastrzega sobie prawo wprowadzenia limitu liczby biletów możliwych do nabycia w ramach jednej transakcji (informacja o ewentualnym limicie pojawi się podczas składania zamówienia). W przypadku potrzeby zakupu bardzo dużej liczby biletów (np. dla wycieczek zorganizowanych przekraczających limity systemu), Klient proszony jest o kontakt ze Sprzedawcą w celu ustalenia możliwości rezerwacji i płatności (indywidualna oferta dla grup zorganizowanych).
- Uiszczona cena obejmuje wyłącznie opłatę za wstęp do wybranej Atrakcji (lub atrakcji wchodzących w skład pakietu, w zależności od zakupionego rodzaju biletu). Sprzedawca nie pobiera dodatkowych opłat transakcyjnych za zakup online poza ceną samego biletu. Ewentualne koszty po stronie Klienta wynikające z wybranej formy płatności (np. opłata bankowa, prowizja za płatność kartą walutową itp.) obciążają Klienta zgodnie z regulaminem usług jego banku lub wystawcy karty.
- Po zaksięgowaniu wpłaty przez Operatora Płatności i wysłaniu potwierdzenia zakupu na e-mail Klienta, bilet uznaje się za dostarczony Klientowi. Od tego momentu Klient staje się posiadaczem ważnego biletu wstępu uprawniającego do wejścia do wskazanej Atrakcji, a Sprzedawca zobowiązuje się do świadczenia usługi w postaci umożliwienia jednorazowego wstępu na teren Atrakcji w terminie ważności biletu.
- Klient może zażądać wystawienia faktury VAT za zakupione bilety. W tym celu należy na etapie składania zamówienia zaznaczyć odpowiednią opcję i podać wymagane dane do faktury (nazwa firmy, adres, NIP). Faktura zostanie wystawiona i przesłana w formie elektronicznej (PDF na e-mail). Brak zaznaczenia opcji wyboru dokumentu „Faktura” skutkuje brakiem możliwości wystawienia jej po dokonaniu transakcji.
- Bilety zakupione za pośrednictwem Serwisu są biletami elektronicznymi. Klient ma do wyboru następujące sposoby realizacji biletu przy wejściu do Atrakcji:
a) Wydruk biletu: Klient może samodzielnie wydrukować otrzymany bilet (plik PDF) na własnej drukarce. Wydruk powinien być czytelny, na białym papierze, obejmujący cały bilet z zawartymi na nim informacjami oraz z kodem kreskowym QR. Należy chronić wydruk przed zabrudzeniem czy zamoczeniem, aby kod pozostał czytelny.
b) Bilet w telefonie (elektroniczny): Alternatywnie Klient może okazać bilet przy wejściu na ekranie swojego smartfona lub innego urządzenia mobilnego – wystarczy, że przedstawi obsłudze Atrakcji otrzymany bilet wraz z kodem QR w formie elektronicznej (np. otwierając plik PDF z biletem na telefonie). Kod na ekranie urządzenia musi być wyraźny i czytelny dla skanera, a pozostałe informacje okazane do weryfikacji. - Przy wejściu do Atrakcji obsługa (pracownik Sprzedawcy) zeskanuje unikalny kod z biletu (na wydruku lub z ekranu urządzenia mobilnego). Każdy kod biletu podlega jednorazowej weryfikacji – po zeskanowaniu i wykorzystaniu biletu, ponowne użycie tego samego kodu nie będzie możliwe. Sprzedawca zastrzega sobie prawo odmowy wstępu w przypadku, gdy dany bilet został już wcześniej wykorzystany (np. gdy kilka osób dysponuje kopią tego samego kodu – przy próbie ponownego użycia system wskaże bilet jako nieważny). Klient ma obowiązek zabezpieczyć bilet oraz zawarty na nim kod przed dostępem osób trzecich. Udostępnienie swojego biletu innym osobom lub powielenie go może skutkować utratą ważności biletu bez prawa wstępu i bez zwrotu kosztów.
- W przypadku biletów ulgowych (lub innych wymagających spełnienia określonych warunków, np. biletu grupowego dla ucznia/studenta, biletu seniora itp.), osoby korzystające z takiego biletu są zobowiązane okazać przy wejściu dokument potwierdzający prawo do ulgi. Przykładowo: legitymacja szkolna lub studencka dla uczniów i studentów, dowód osobisty lub legitymacja emeryta/rencisty dla seniorów itp. Nieokazanie ważnego dokumentu uprawniającego do ulgi może skutkować niewpuszczeniem danej osoby na teren Atrakcji na podstawie biletu ulgowego. W takiej sytuacji bilet nie podlega zwrotowi ani wymianie na inny.
- Bilet uprawnia do wejścia do Atrakcji jednorazowo. Opuszczenie terenu Atrakcji przez posiadacza biletu (np. wyjście na zewnątrz) jest traktowane jako wykorzystanie biletu – ponowne wejście na ten sam bilet nie będzie możliwe, chyba że obsługa obiektu zadecyduje inaczej. Zwiedzanie ma charakter jednorazowej wizyty na określony z góry czas wskazany na bilecie i indywidualnie ustalany dla każdej z atrakcji; nie ma możliwości “rozbijania” biletu na kilkukrotne wejścia.
- Bilet zachowuje ważność wyłącznie w okresie i w terminie na nim wskazanym. Jeśli bilet jest datowany na konkretny dzień (lub godzinę), uprawnia do wstępu tylko w tym oznaczonym terminie na określony przedział czasu. Bilet imienny upoważnia do skorzystania z niego wyłącznie osobę na nim wskazaną. Niewykorzystanie biletu we wskazanym dniu/godzinie i/lub osobę wskazaną na bilecie z imienia i nazwiska traktowane są jako usługa zrealizowana – spóźniony Klient lub Klient, który nie pojawił się w danym terminie, traci prawo wstępu na podstawie tego biletu, a bilet wygasa. W takiej sytuacji nie przysługuje zwrot ani wymiana biletu na inny termin. Zaleca się przybycie do danej Atrakcji z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym (10 minut przed zarezerwowaną godziną wejścia), aby uniknąć spóźnienia.
- Brak dostępności biletów w Serwisie (np. wyczerpanie puli na dany dzień lub zamknięcie sprzedaży online) nie musi oznaczać braku możliwości nabycia biletów w kasie stacjonarnej danej Atrakcji. Sprzedawca przeznacza odrębną pulę biletów do sprzedaży na miejscu. Jednocześnie Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zakończenia lub zawieszenia sprzedaży online biletów na wybrane terminy w każdym momencie, według własnego uznania (np. z powodu osiągnięcia limitu odwiedzających, zamknięcia obiektu, względów bezpieczeństwa itp.). Informacja o niedostępności biletów online będzie widoczna w Serwisie, a w miarę możliwości Sprzedawca opublikuje komunikat na stronie lub mediach społecznościowych o zaistniałej sytuacji.
- W sytuacjach szczególnych Sprzedawca może również chwilowo wstrzymać weryfikację biletów zakupionych online, czasowo wstrzymać możliwość wejścia do atrakcji, mimo zakupionego ważnego biletu i zaproponować alternatywny termin zwiedzania.
§4. Płatności
- Wszystkie płatności za bilety realizowane są za pośrednictwem Operatora Płatności – systemu Przelewy24 obsługiwanego przez PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu. Serwis automatycznie przekierowuje Klienta na odpowiednią stronę transakcyjną Przelewy24 w celu dokonania płatności.
- Dostępne formy płatności obejmują m.in.:
a) szybkie przelewy elektroniczne z wybranych banków (tzw. pay-by-link),
b) płatność kartą płatniczą lub kredytową (Visa, Mastercard i inne akceptowane przez Przelewy24),
c) płatność mobilną BLIK,
d) inne formy udostępnione przez Operatora Płatności w procesie transakcji (np. Google Pay/Apple Pay, portfele elektroniczne itp., o ile są obsługiwane). - Transakcje płatnicze obsługiwane są w bezpieczny sposób – połączenie jest szyfrowane, a dane karty czy logowania do banku wprowadzane są bezpośrednio w systemie Operatora Płatności. Sprzedawca nie ma dostępu do poufnych danych Klienta dotyczących jego instrumentów płatniczych (np. numerów kart, loginów, haseł).
- W przypadku pomyślnego dokonania płatności Operator Płatności przekazuje Sprzedawcy potwierdzenie realizacji transakcji. Jeśli płatność nie dojdzie do skutku (zostanie odrzucona lub przerwana), zamówienie nie zostanie zrealizowane. Sprzedawca nie ma obowiązku rezerwowania biletów nieopłaconych – takie zamówienie uważa się za niezłożone.
- Momentem dokonania płatności jest chwila uzyskania przez Klienta komunikatu o poprawnym zakończeniu transakcji na stronie Operatora Płatności oraz otrzymanie e-maila potwierdzającego zakup od Sprzedawcy (zgodnie z §3 ust. 2 powyżej). Czas realizacji płatności zwykle wynosi kilka minut. W przypadku niektórych metod (np. tradycyjny przelew bankowy, jeśli udostępniony) czas ten może się wydłużyć – Sprzedawca wówczas zrealizuje zamówienie po otrzymaniu potwierdzenia wpływu środków.
- Sprzedawca informuje, że Operatorem Płatności jest podmiot zewnętrzny – PayPro S.A. (Przelewy24). Akceptując niniejszy Regulamin i dokonując płatności, Klient zawiera odrębną umowę z Operatorem Płatności na wykonanie usługi płatniczej. Wszelkie kwestie związane z autoryzacją płatności, zabezpieczeniem transakcji oraz ewentualnymi reklamacjami płatniczymi mogą być rozpatrywane we współpracy z Operatorem Płatności.
- Sprzedawca nie pobiera od Klienta żadnych dodatkowych opłat z tytułu skorzystania z określonej metody płatności (zgodnie z zakazem doliczania opłat za korzystanie z instrumentów płatniczych wynikającym z ustawy o usługach płatniczych). Wyjątkiem mogą być opłaty niezależne od Sprzedawcy, narzucone przez wystawcę karty lub bank Klienta (np. prowizje za przewalutowanie, jeśli karta jest w innej walucie).
- W przypadku anulowania zamówienia z powodu braku płatności lub niepoprawnego zakończenia transakcji, ewentualne środki wpłacone przez Klienta, które mimo wszystko zostały obciążone na jego rachunku, zostaną mu automatycznie zwrócone przez Operatora Płatności (np. w razie przerwania płatności niektóre banki mogą chwilowo zablokować kwotę – taka blokada powinna zostać zniesiona zgodnie z procedurami banku, zazwyczaj w ciągu kilku dni roboczych). Jeśli Klient nie otrzyma zwrotu nieprawidłowo pobranej kwoty w rozsądnym terminie, powinien złożyć reklamację zgodnie z §7 niniejszego Regulaminu.
§5. Promocje i bilety promocyjne
- Sprzedawca może okresowo prowadzić akcje promocyjne dotyczące sprzedaży biletów, w ramach których oferowane będą bilety promocyjne lub pakiety (zgodnie z definicją §1). Informacje o aktualnych promocjach, rabatach czy pakietach specjalnych publikowane będą w Serwisie oraz na oficjalnych kanałach informacyjnych Sprzedawcy (strona zakoatrakcje.pl, profile w mediach społecznościowych).
- Promocje mogą polegać m.in. na obniżeniu ceny wybranych biletów, wprowadzeniu biletów łączonych (pakietów) uprawniających do wstępu do kilku Atrakcji po łącznej, niższej cenie lub na dodawaniu bonusowych świadczeń (np. gadżet, zniżka na inny produkt) przy zakupie biletu.
- Każda promocja posiada z góry określony okres obowiązywania oraz warunki skorzystania. Po upływie terminu promocji dany bilet promocyjny nie będzie dłużej dostępny w sprzedaży, a zakup biletów odbywa się na standardowych zasadach. Sprzedawca zastrzega, że liczba biletów promocyjnych w danej akcji może być ograniczona.
- Bilety promocyjne oraz rabaty nie podlegają łączeniu, o ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej. Oznacza to, że na jedną transakcję zakupu można wykorzystać tylko jeden rodzaj promocji. Klientowi nie przysługuje dodatkowy rabat na bilet, którego cena już została obniżona w ramach innej akcji.
- O ile warunki danej promocji nie stanowią inaczej, bilety promocyjne podlegają tym samym zasadom użytkowania, ważności i ograniczeń, co zwykłe bilety (indywidualne lub grupowe). W szczególności:
a) Bilet promocyjny ważny jest do określonej daty (lub w określonym przedziale czasowym) – po upływie ważności niewykorzystany bilet traci ważność.
b) Bilet promocyjny nie podlega zwrotowi ani wymianie, chyba że zachodzi sytuacja opisana w §6 ust. 2 (odwołanie atrakcji z winy Sprzedawcy). - Sprzedawca może wprowadzić odrębne regulaminy dla poszczególnych akcji promocyjnych, precyzujące warunki uczestnictwa w promocji. W przypadku sprzeczności postanowień takich szczegółowych regulaminów promocyjnych z niniejszym Regulaminem, pierwszeństwo mają postanowienia regulaminu promocji (dotyczy to jednak wyłącznie kwestii promocyjnych – w pozostałym zakresie niniejszy Regulamin nadal obowiązuje).
- Wszelkie reklamacje dotyczące przebiegu akcji promocyjnych rozpatrywane są na zasadach ogólnych określonych w §7 Regulaminu, o ile odrębny regulamin promocji nie stanowi inaczej.
§6. Odstąpienie od umowy i zwroty
- Zakup biletów za pośrednictwem Serwisu stanowi zawarcie umowy o świadczenie usług związanych z wypoczynkiem i rozrywką, dotyczących usług świadczonych w oznaczonym dniu lub okresie (wejście do wybranej Atrakcji w konkretnym terminie). W związku z powyższym nie przysługuje Klientowi prawo odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od zakupu, o którym mowa w art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Zgodnie z art. 38 pkt 12 powyższej ustawy, prawo odstąpienia wyłączone jest dla umów o świadczenie usług związanych z wydarzeniami rozrywkowymi lub rekreacyjnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi (co ma miejsce w przypadku biletów na konkretne terminy).
- Bilety zakupione online nie podlegają zwrotowi ani wymianie na inne terminy lub inne wydarzenia z inicjatywy Klienta, z wyjątkiem sytuacji przewidzianych w niniejszym Regulaminie. Oznacza to, że Klient nie może jednostronnie zrezygnować z biletu i żądać zwrotu pieniędzy po dokonaniu zakupu, poza przypadkami wskazanymi w ust. 3 poniżej.
- W przypadku, gdy odpowiedzialność za niewykonanie usługi leży po stronie Sprzedawcy – w szczególności, gdy:
a) dana Atrakcja zostanie zamknięta lub niemożliwe będzie jej zwiedzanie w terminie ważności biletu (np. z powodu awarii technicznej, problemów organizacyjnych, decyzji administracyjnych lub innych zdarzeń losowych uniemożliwiających otwarcie obiektu),
b) dojdzie do istotnej zmiany terminu lub warunków świadczenia usługi przez Sprzedawcę (np. przełożenie terminu rezerwacji na inny dzień, ograniczenie zakresu atrakcji dostępnych dla posiadacza biletu pakietowego),
– wówczas Klientowi przysługuje prawo do zwrotu uiszczonej ceny biletu lub, za zgodą Klienta, wymiany biletu na inny równoważny (np. przedłużenie ważności na inny dzień albo zamiana na inny podobny pakiet). O planowanym odwołaniu lub zmianie terminu Sprzedawca poinformuje Klienta niezwłocznie, za pośrednictwem wiadomości e-mail wysłanej na adres podany przy zakupie biletu (lub dodatkowo telefonicznie, jeżeli podano numer kontaktowy). - W sytuacjach opisanych w ust. 3 powyżej, zwrot środków nastąpi na tę samą metodę płatności, jakiej użył Klient przy zakupie:
a) w przypadku płatności online przez Przelewy24 – zwrot zostanie zlecony poprzez system Przelewy24 na rachunek bankowy lub kartę, z której dokonano płatności,
b) w przypadku innej uzgodnionej formy płatności – zwrot nastąpi na konto wskazane przez Klienta.
Zwrot zostanie dokonany w terminie do 14 dni od daty poinformowania Klienta o odwołaniu usługi (aczkolwiek Sprzedawca dołoży starań, aby zwrot nastąpił jak najszybciej). - Sprzedawca nie odpowiada za koszty dodatkowe poniesione przez Klienta w związku z planowanym skorzystaniem z usługi, które to koszty nie są częścią umowy ze Sprzedawcą. W szczególności Sprzedawca nie pokrywa kosztów dojazdu, noclegu czy rezerwacji dokonanych przez Klienta we własnym zakresie, nawet jeśli usługa (wejście do Atrakcji) zostanie odwołana.
- Wszelkie zwroty środków pieniężnych dokonywane są na rzecz Klienta w kwocie równej cenie zapłaconej za bilet. Jeśli zakup obejmował więcej biletów, zwrot może dotyczyć tylko części (np. jednego biletu) – proporcjonalnie do liczby niewykorzystanych/odwołanych usług. Sprzedawca może zaproponować Klientowi alternatywne rozwiązania (np. voucher na przyszły termin o równoważnej wartości zamiast zwrotu pieniędzy) – skorzystanie z takiej opcji wymaga jednak zgody Klienta.
§7. Reklamacje
- Reklamacje dotyczące procesu sprzedaży biletów online lub funkcjonowania Serwisu mogą być składane przez Klienta w formie elektronicznej. Wszelkie uwagi, zastrzeżenia lub żądania reklamacyjne należy przesyłać na adres e-mail Sprzedawcy: bilety@zakoatrakcje.pl.
- Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać dane umożliwiające identyfikację zamówienia oraz Klienta, a także opis problemu będącego podstawą reklamacji. Zaleca się, aby w treści reklamacji znalazły się:
a) imię i nazwisko Klienta,
b) adres e-mail podany przy zamówieniu,
c) numer zamówienia lub inne dane identyfikujące transakcję (np. data zakupu, kwota, nazwa Atrakcji, termin wizyty),
d) opis zdarzenia lub wady,
e) ewentualne żądanie Klienta. - Prawo złożenia reklamacji przysługuje wyłącznie Klientowi, który dokonał zakupu biletu (lub osobie przez niego upoważnionej). Jeżeli reklamacja jest składana przez inną osobę niż Klient (np. członka grupy), Sprzedawca może wymagać przedstawienia zgody lub upoważnienia od Klienta, który dokonał transakcji.
- Termin na złożenie reklamacji wynosi 7 dni od dnia wystąpienia przyczyny reklamacji (np. od daty planowanej wizyty w przypadku problemów z realizacją biletu, lub od daty zdarzenia/problemu technicznego). Reklamacje zgłoszone po tym terminie mogą zostać pozostawione bez rozpoznania.
- Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie do 14 dni od daty otrzymania zgłoszenia. Odpowiedź na reklamację zostanie wysłana na adres e-mail, z którego nadeszła reklamacja, lub na inny adres wskazany przez Klienta. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji w powyższym terminie, Sprzedawca poinformuje Klienta o potrzebie przedłużenia okresu rozpoznania reklamacji, podając przewidywany nowy termin (nie dłuższy jednak niż 30 dni od otrzymania reklamacji).
- Jeżeli reklamacja zostanie uznana za zasadną, Sprzedawca podejmie odpowiednie działania w celu rekompensaty lub naprawienia sytuacji, w zależności od charakteru zgłoszenia.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowości leżące po stronie innych podmiotów, w tym Operatora Płatności lub dostawców usług internetowych. Ewentualne reklamacje dotyczące samego procesu płatności (np. podwójnego obciążenia karty, błędów autoryzacji) mogą wymagać zgłoszenia bezpośrednio do Operatora Płatności lub banku Klienta – Sprzedawca w miarę możliwości będzie współpracował z Klientem i Operatorem Płatności w celu wyjaśnienia takich przypadków.
§8. Ochrona danych osobowych (RODO) i monitoring wizyjny
- Administratorem danych osobowych Klientów podawanych w związku z korzystaniem z Serwisu i zakupem biletów jest Grupa Haber Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Zakopanem (34-500), ul. Droga do Olczy 19D. Z Administratorem można skontaktować się za pośrednictwem adresu e-mail: rodo@grupahaber.pl.
- Dane osobowe podane przez Klienta (takie jak imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, ewentualnie adres zamieszkania lub dane firmy do faktury) będą przetwarzane w następujących celach:
a) Realizacja umowy sprzedaży (zakupu biletu) – w celu obsługi zamówienia, płatności, wysyłki potwierdzenia zakupu i biletu, a następnie umożliwienia wstępu do Atrakcji. Podstawą prawną jest niezbędność do wykonania umowy, której stroną jest Klient (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
b) Spełnienie obowiązków prawnych ciążących na Administratorze – np. wystawienie i przechowywanie dowodów sprzedaży (paragon, faktura), rozliczenia finansowo-księgowe, rozpatrzenie ewentualnej reklamacji. Podstawą jest obowiązek prawny (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) wynikający z przepisów podatkowych, ustawy o rachunkowości, ustawy o prawach konsumenta itp.
c) Ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń związanych z zawartą umową – w razie sporów prawnych dane mogą być przetwarzane dodatkowo w celu ustalenia okoliczności sprawy, dochodzenia roszczeń przez Sprzedawcę lub obrony przed roszczeniami Klienta. Podstawą jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na ochronie jego praw. - Jeśli Klient wyrazi dobrowolną zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych (np. zapisze się na newsletter, zgodzi się na otrzymywanie wiadomości o promocjach), jego dane kontaktowe (adres e-mail, ewentualnie numer telefonu) będą przetwarzane także w celu wysyłania takiej komunikacji marketingowej dotyczącej oferty Sprzedawcy i Atrakcji. Podstawą prawną przetwarzania danych w celach marketingowych jest zgoda Klienta (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Zgoda może być w każdej chwili wycofana. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego wcześniej.
- Dane osobowe Klienta mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców, w zakresie niezbędnym do realizacji wskazanych celów:
a) podmiotom uczestniczącym w realizacji płatności online – tj. Operatorowi Płatności oraz obsługującym płatność bankom lub instytucjom płatniczym (dane przekazywane: niezbędne informacje transakcyjne, jak kwota, numer zamówienia, imię i nazwisko posiadacza karty przy płatności kartą itp.),
b) dostawcom usług IT wspomagającym funkcjonowanie Serwisu – np. firmie hostingowej lub dostawcy oprogramowania do sprzedaży biletów (przetwarzającym dane na zlecenie Administratora, na podstawie umowy powierzenia i wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora),
c) firmom księgowym lub doradczym, obsługującym Sprzedawcę w zakresie, w jakim otrzymują dokumenty zawierające dane (np. kopie faktur),
d) organom publicznym, uprawnionym do uzyskania danych na podstawie przepisów prawa (np. organy ścigania, organy podatkowe) – tylko w uzasadnionych przypadkach i na podstawie właściwego wniosku prawnego. - Dane osobowe związane z zakupem biletów będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji umowy, a następnie:
a) dane dotyczące transakcji (np. informacje na paragonie/fakturze) – przez czas wymagany przepisami prawa podatkowego i rachunkowości (obecnie 5 lat od końca roku obrachunkowego, w którym dokonano sprzedaży),
b) dane kontaktowe (e-mail, telefon) – do czasu zrealizowania usługi i wygaśnięcia ważności biletu, a następnie ewentualnie przez okres przedawnienia roszczeń konsumenckich (maksymalnie 3 lata) na wypadek reklamacji lub sporów,
c) dane przetwarzane na podstawie zgody (marketing) – do czasu wycofania zgody przez Klienta lub zakończenia prowadzenia newslettera przez Administratora. Po upływie wyżej wskazanych okresów dane są usuwane lub poddawane anonimizacji w zabezpieczony sposób. - Klientowi, którego dane osobowe są przetwarzane przez Administratora, przysługują następujące prawa wynikające z RODO:
a) Prawo dostępu do danych – uzyskania informacji o przetwarzanych danych oraz kopii tych danych.
b) Prawo sprostowania – żądania poprawienia nieścisłych lub nieaktualnych danych, a także uzupełnienia niekompletnych informacji.
c) Prawo usunięcia danych (“prawo do bycia zapomnianym”) – żądania usunięcia danych, o ile nie ma podstawy prawnej do dalszego przetwarzania (np. Administrator nie ma już obowiązku prawnego ich przechowywać). Dotyczy to np. danych przetwarzanych za zgodą po jej wycofaniu lub danych, które nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane.
d) Prawo ograniczenia przetwarzania – żądania czasowego zawieszenia przetwarzania danych lub ograniczenia operacji na danych (np. w okresie rozpatrywania reklamacji co do prawidłowości danych lub sprzeciwu).
e) Prawo sprzeciwu – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych opartego na uzasadnionym interesie Administratora, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Klienta. W szczególności Klient ma prawo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania jego danych na potrzeby marketingu bezpośredniego – w takim przypadku przetwarzanie zostanie niezwłocznie zaprzestane.
f) Prawo przenoszenia danych – otrzymania dostarczonych Administratorowi danych osobowych w ustrukturyzowanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego oraz prawo żądania przesłania tych danych innemu administratorowi (dotyczy danych przetwarzanych na podstawie zgody lub umowy, o ile odbywa się to w systemach informatycznych).
g) Prawo wycofania zgody – w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych jest zgoda (np. zgoda na newsletter), Klient ma prawo ją wycofać w dowolnym momencie, co nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
h) Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – jeśli Klient uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych, ma prawo złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa). - Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, ale niezbędne do zawarcia umowy i realizacji zakupu biletu. Brak podania wymaganych danych (jak np. adres e-mail) uniemożliwi Sprzedawcy dostarczenie biletu i tym samym wykonanie usługi na rzecz Klienta.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa osób i mienia, na terenie Atrakcji należących do Sprzedawcy prowadzony jest monitoring wizyjny. Wejście na teren obiektu może wiązać się z rejestracją wizerunku Klienta przez kamery monitoringu. Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (RODO) informujemy, że:
a) Administratorem Danych Osobowych z systemu monitoringu jest Grupa Haber Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Zakopanem (34-500), ul. Droga do Olczy 19D (dane Administratora jak wskazano wyżej).
b) Kontakt z Administratorem w sprawach monitoringu możliwy jest pod adresem e-mail: rodo@grupahaber.pl.
c) Celem przetwarzania jest zapewnienie bezpieczeństwa osób przebywających na terenie obiektu oraz ochrona mienia należącego do Administratora (w tym eksponatów, wyposażenia Atrakcji) oraz ochrona dobrego imienia Administratora.
- Podstawa prawna: prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – jakim jest dbałość o bezpieczeństwo osób i mienia na terenie jego obiektu.
- Zapisy z monitoringu mogą być przechowywane przez Administratora przez okres do 30 dni od dnia nagrania, po czym zostaną trwale usunięte. Okres ten może zostać wyjątkowo wydłużony, jeżeli nagranie stanowi dowód w postępowaniu (do czasu prawomocnego zakończenia postępowania).
- Osoba zarejestrowana przez system monitoringu ma prawo dostępu do dotyczących jej danych osobowych (nagrania wizerunku) oraz prawo żądania ograniczenia przetwarzania, a także wniesienia sprzeciwu – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania opartego na uzasadnionym interesie. Te prawa mogą być ograniczone w czasie ze względu na krótki okres przechowywania nagrań.
- Osobie zarejestrowanej przez kamery przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna, że przetwarzanie narusza jej prawa.
- Więcej informacji dotyczących zasad przetwarzania danych osobowych (w tym danych z monitoringu) można uzyskać kontaktując się z Administratorem pod adresem e-mail rodo@grupahaber.pl. Na terenach objętych monitoringiem wizyjnym umieszczone są odpowiednie oznaczenia informujące o prowadzeniu nadzoru kamer.
§9. Postanowienia końcowe
- Niniejszy Regulamin jest dostępny nieodpłatnie w Serwisie bilety.zakoatrakcje.pl. Regulamin może być również udostępniony do wglądu w siedzibie Sprzedawcy.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu z ważnych przyczyn prawnych lub organizacyjnych (np. zmiana przepisów prawa, rozszerzenie oferty Serwisu, zmiana sposobów płatności, zmiana danych Sprzedawcy). O ewentualnej zmianie Regulaminu Klienci zostaną poinformowani poprzez publikację nowej treści Regulaminu na stronie Serwisu oraz komunikat na głównej stronie Serwisu lub poprzez wiadomość e-mail (w przypadku zarejestrowanych użytkowników/newslettera). Zmieniony Regulamin wiąże Klienta, o ile został on poinformowany o zmianach w sposób przewidziany przez prawo. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję obowiązującą w dacie złożenia zamówienia przez Klienta.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w tym w szczególności Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta oraz inne właściwe akty prawne regulujące sprzedaż na odległość i świadczenie usług drogą elektroniczną.
- Jeżeli którekolwiek z postanowień Regulaminu okaże się nieważne lub nieskuteczne na mocy prawomocnego orzeczenia sądu lub decyzji właściwego organu, pozostałe postanowienia pozostają w mocy. W miejsce nieważnego postanowienia zastosowanie znajdzie odpowiednia norma prawna najbardziej zbliżona celem.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia jego opublikowania w Serwisie.
Ostatnia aktualizacja Regulaminu: 01.05.2025.
Sprzedawca – Grupa Haber Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością – życzy udanej wizyty w Atrakcjach i dziękuje za skorzystanie z systemu zakupu biletów online.